14 Temmuz 2011 Perşembe

aşk için her şeyden vazgeçmek

ne kadar ileri gidebilirsin ki?

aşk için bir şeylerden vazgeçmek zordur.
aşk'ın kendisini yaşamak, yaşayabilmek zordur.
peki ya aşk için her şeyden vazgeçmek?

*********************

aşk için her şeyden vazgeçebilir misin?
çiçeklerle dolu bahçeden;
sadece papatyayı tercih edebilir misin?
evet mi?
peki...

gözünün önüne set çekip;
yürüyebilir misin engebeli yolda tek başına?
evet mi?
ya düşersen o sarp yollarda, karanlıkta?
olsun yine de evet mi?
peki...

hiç alkol almadan sarhoş olsan;
ve hiç ayılmayacağını bilsen?
evet mi?
iyi düşün ama hiç gerçeği göremeyeceksin.
yine de evet diyorsun öyle mi?
peki...

yalanlarla dolu bir dünyada;
sana hiç kimse gerçeği söylemese?
söyleyen olsa da sen inanmasan, hep yalanlarla yaşasan?
evet diyorsun?
peki...

peki ya kendi hayatından vazgeçmen gerekse;
mülteci olarak başka birinin hayatında yaşaman gerekse.
her şeyi unutup tamamen,
onunla aynı pencereden bu acımasız dünyaya bakmak?
yapabilirim diyorsun doğru mu hey yabancı?
işte buna inanmıyorum yabancı.
bilmiyorsun ki başına gelebilecekleri.
o hayatına girdiğin kişi gün gelirde;
"sen benim hayatımda fazlalıksın" derse,
kovarsa seni o liman gördüğün hayatından.
nereye gidersin?
nereye gidebilirsin?
hatırlatırım vazgeçmiştin kendi hayatından.

hani yabancı "aşk her şeyi affeder mi?" derler ya bilirsin.
peki o senin aşkın ihaneti affedebilir mi?
yapma yabancı bilirsin "ihaneti"
hani çölde sıcaktan bunaldığın anda;
sana uzatılan matarayı görünce sevindiğin,
arkasından da mataranın boş olduğunu gördüğün zaman
hayal kırıklığına uğraman gibi.
senin aşk'ın bunu affedebilir mi?

**************************

hey dostum bir saattir sorular soruyorsun bana;
peki sen bunları yaşadın mı?
sen vazgeçtin mi aşk'ın için her şeyden?
senin aşk'ın affetti mi her yapılanı sana?
yaşadım diyorsun.
sana bu gerçekleri kimse söylememiş miydi?
nasıl olur da bu hale düşebildin?
işte yabancı sana dedim ya;

"bir çiçeğe aşk besledim, tüm kalanları görmezden gelerek.
gözlerim gerçekleri göremezken en zor şartlarda aşk yolunu tek başıma yürümem gerekti.
ve herkes yalanlar söylerken bana, kimse doğruları söyleyemedi.
söyleyenler çıksada arada ben inanmamıştım.
çünkü aşk benim başımı döndürmüştü ve bir türlü kendime gelmeme fırsat bırakmadı.
senin anlayacağın yabancı "aşk gözümü kör, beynimi bulanık etmişti."

haklısın dostum...
haydi bir yudum daha alalım rakımızdan.
şerefe!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder